چگونه از سرقت پنل آیفون تصویری مان جلوگیری کنیم؟
چگونه از سرقت پنل آیفون تصویری مان جلوگیری کنیم؟

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و امکاناتی که آیفون‌های تصویری دارند، اغلب علاقه دارند که از آنها استفاده کنند، اما از مهم‌ترین چالش‌هایی که این آیفون‌ها دارند، این است که به دلیل گران قیمت بودن آنها، بسیار مورد توجه سارقان قرار گرفته‌اند. از این رو، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که کاری کنیم تا مانع از سرقت پنل تصویری مان شویم.

در این مقاله می‌خواهیم راهکارهایی را ارائه دهیم که به حفظ و نگهداری آیفون تصویری‌مان کمک کند و مانع دزدیده شدن آن شویم.

خب، حالا چیکار کنیم تا از سرقت پنل آیفون تصویری مان جلوگیری کنیم؟ با ما همراه باشید تا این تکنیک‌ها را برایتان توضیح دهیم.

موارد استفاده آیفون‌های تصویری

انواع پنل آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون‌های تصویری همانند آیفون‌های معمولی هستند، با این تفاوت که علاوه بر صدا، تصویر شخص نیز در آن توسط مانیتوری که در خانه تعبیه شده است، دیده می‌شود. همچنین دارای یک سیستم امنیتی کنترل دسترسی از قبیل: بلوتوث، وای‌فای و … می‌باشد. به همین دلیل دارای امنیت بالاتری نسبت به آیفون‌های معمولی است.

به‌طورکلی با استفاده از آیفون تصویری می‌توانید تصویر و صدای شخص را دید و در صورت تمایل در را با استفاده از مانیتور (و یا در صورتیکه از نوع وای‌فای دار باشد، با استفاده از گوشی همراه و یا تگ)، درب را باز کنید.

درب بازکن های تصویری در انواع متنوعی توسط کارخانه‌های تولیدی نظیر شرکت الکتروپیک تولید و به بازار عرضه می‌شوند. آیفون‌های تصویری الکتروپیک، یکی از بهترین انواع درب بازکن را در کشور عزیزمان ایران تولید می‌کنند، چرا که دارای کیفیت بالای ساخت و تنوع بسیار محصول می‌باشد که البته شما می‌توانید با توجه به امکاناتی که از آیفونتان انتظار دارید، درب بازکن مورد دلخواهتان را انتخاب کنید. در زیر لیست گزینه‌هایی که ممکن است شما بر اساس آنها انتخابتان را انجام دهید را قرار داده‌ایم:

  • در صورتی که بخواهید، تصویر افراد را پشت درب منزلتان ببینید و علاوه بر ارتباط صوتی، ارتباط تصویری نیز برقرار کنید.
  • اگر بخواهید در تاریکی مطلق نیز تصویر داشته باشید.
  • در صورتی که بخواهید، درب منزلتان را با موبایلتان باز و بسته کنید.
  • سیستم امنیتی هشدار دهنده داشته باشد.
  • ضد سرقت باشد تا سارقان نتوانند به آیفونتان دست پیدا کنند.
  • با استفاده از کارت یا تگ درب را باز و بسته کنید.

بهر حال با توجه به امکاناتی که شما از آیفونتان انتظار دارید، نوع آن متفاوت خواهد بود.

راههای جلوگیری از سرقت پنل آیفون تصویری

چیکار کنیم که آیفونمان را ندزدند؟

سارقان با اهداف مختلفی تلاش می‌کنند تا آیفون شما را بدزدند. برخی با هدف دزدی راحت‌تر از منزلتان و برخی تنها برای فروش مجدد آن است که قصد سرقت پنل آیفون تصویری مان را می‌کنند. بهر حال در هر حالتی که باشد، برای ما اصلاً خوشایند نیست که ببینیم، آیفون تصویری‌مان دزدیده شده است. خوشبختانه راه‌های زیادی برای جلوگیری از سرقت پنل آیفون تصویری وجود دارد که در این قسمت آنها را توضیح می‌دهیم.

به گفته آقایان مهرداد و مجید منصور گرکانی مدیران با تجربه شرکت الکتروپیک، این درب بازکن ها با ویژگی‌های خاص امنیتی ساخته شده‌اند تا کاربران در داخل و خارج از خانه، احساس امنیت و آرامش داشته باشند. این ویژگی‌ها شامل؛ داشتن سوئیچر ضد سرقت، قابلیت دید در شب و سیستم امنیتی هشداردهنده به‌محض دست‌کاری پنل دم دری می‌باشد. همچنین این آیفون ها دارای ارتباط صوتی دو طرفه هستند، از این رو افراد داخل و خارج از منزل می‌توانند به راحتی با همدیگر مکالمه داشته باشند. همچنین به دلیل تصویری بودن آنها، میهمانان می‌دانند که تصویرشان قابل مشاهده است. به دلیل داشتن حافظه در داخل آیفون، تمامی تصاویر و صداها ضبط می‌شوند. به این طریق، اغلب سارقان تمایلی به دزدیدن این نوع آیفون‌ها ندارند و ریسک دزدی آنها بسیار بالاست.

همچنین این آیفون‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های زیر، دارای امنیت بسیار بالایی هستند:

  1. داشتن جنس بدنه بسیار مقاوم در برابر ضربه، گرد و غبار و رطوبت که موجب می‌شود تا از تخریب توسط سارقان در امان باشد.
  2. داشتن مکانیزم سوئیچر ضد سرقت که با استفاده از آن، به محض دست‌کاری پنل، زنگ هشدار آن در داخل خانه به صدا در می‌آید و صاحب خانه متوجه حرکتی مشکوک بر روی آیفونش می‌شود.
  3. همچنین آیفون‌های تصویری الکتروپیک را می‌توان به چندین دوربین امنیتی به طور هم‌زمان متصل کرد تا به این طریق امنیت خانه یا شرکت و اداره‌مان را افزایش بدهیم.

در صورتی که پنل مان دزدیده شود، چیکار کنیم؟

متأسفانه، هر چقدر که تکنولوژی پیشرفت می‌کند، سارقان نیز سعی می‌کنند که راه جدیدی برای دزدی‌شان طراحی کنند. حال در صورتی که پنل دم دری‌تان دزدیده شود، با توجه به سیستم امنیتی که پنل دارد، تصویر را ضبط می‌کند و شما باید با مرکز پلیس محله‌تان سریعاً تماس بگیرید و تصاویر را به آنها دهید تا در صورت امکان دزد را شناسایی کنند.

سخن پایانی

پنل آیفون تصویری یک تکنولوژی پیشرفته است که استفاده از آن بسیار خوب است و باز و بسته کردن درب‌های ورودی را برای ما بسیار راحت کرده است. با تمام امکانات و سیستم امنیتی که برای این آیفون‌ها وجود دارد، باز هم امکان سرقت پنل آیفون تصویری شما وجود دارد. با این حال می‌توان با اتصال پنل به دوربین امنیتی این امکان را به حداقل کاهش داد. اغلب سارقان آیفون تصویری را می‌دزدند و بلافاصله می‌خواهند که آن را بفروشند، در صورتی که پنلتان دزدیده شود و تصویری از سارق داشته باشید، به سرعت با پلیس محله‌تان تماس گرفته و تصاویر را در اختیارشان قرار دهید تا بتوانند سریعاً سارق را شناسایی کنند.